שאלות נפוצות

לפני שמתחילים

לפתיחה וסגירה - יש ללחוץ על הטקסט.
מהו קורס מתוקשב באוניברסיטה הפתוחה?
קראו כאן
מהו הידע הנדרש על מנת להשתתף בפעילות המקוונת באתרי הקורסים?
  • היכרות בסיסית עם מחשב, למשל עם סביבת Windows או כל מערכת הפעלה אחרת.
  • התנסות בסיסית בגלישה באינטרנט.
  • רצוי - היכרות עם תוכנת דואר אלקטרוני.
מהו הציוד הנדרש על מנת ליטול חלק בפעילות באתרי הקורסים?
  • מחשב עם חיבור לאינטרנט.
  • כדי לבקר באתרי הקורסים ולהשתתף בפעילות נדרש Microsoft Internet Explorer 7 ומעלה . בקורסים רבים נדרש מעבד התמלילים Microsoft Word 7.0 ומעלה, ותוכנות Office אחרות.
  • במידה רבה, אך לצערנו עדיין לא מלאה, אנו תומכים בסביבות אחרות: דפדפן פיירפוקס, דפדפן ספארי על מקינטוש, דפדפן אופרה ואף במכשירים ניידים. קריאה וכתיבה בפורומים וגלישה במדורים אחרים של האתרים אפשרית בהחלט בדפדפנים אלה. צפיה בוידיאו המשולב באתרים - לא תמיד. כן קיימים ברבים מהאתרים מסמכים שהועלו ע"י צוותי הקורסים בפורמטים של MS office כגון word, excel, powerpoint . ר' עוד בעמוד זה על תמיכה בדפדפנים תואמי סטנדרטים .
לאן לפנות לקבלת עזרה או כדי לדווח על בעיות?
לפי סוג הבעיה - אנא ראו פרטים כאן.
מהו טופס הצהרת משתמש?
על מנת להסדיר את תנאי השימוש בשירותי התקשוב של האוניברסיטה הפתוחה, כל סטודנט המעוניין לבקר באתרי הקורסים, מתבקש למלא טופס הצהרת משתמש.
את הטופס ניתן למלא באינטרנט בלבד. שליחת הטופס הכרחית על מנת לקבל גישה לאזורים מוגני סיסמה באתרי הקורסים שבהם אתה לומד.
החתימה על הטופס היא חד-פעמית, ותקפה לשלוש שנים.
אם כבר חתמת במהלך תקופה זו, הטופס לא יוצג בפניך. פרטים נוספים - כאן.

סיסמת גישה לאתרי הקורסים

בכניסה לאתר הקורס אני נדרש לעיתים להזין שם משתמש וסיסמה. מדוע?
מדיניות האו"פ היא שמרבית התכנים באתרי הקורסים יהיו זמינים לתלמידי הקורס ולצוות הקורס בלבד. למשל רוב הפורומים (קבוצות הדיון) הם כאלה, כדי לאפשר מסגרת שיחה שאינה פתוחה לכל העולם.
בפעם הראשונה שנרשמתם לקורס שיש לו אתר (כמעט כל הקורסים באו"פ הם כאלה), נשלח אליכם הביתה מכתב עם שם משתמש וסיסמא אישית. הנה מכתב סיסמא לדוגמא.
נא הקפידו לשמור על מכתב הסיסמה.
שכחתי / לא קיבלתי את הסיסמא. מה עושים?
האוניברסיטה הפתוחה פיתחה מערכת לניהול סיסמאות ופרטים אישיים - מסו"פ, שמאפשרת לסטודנטים לחדש סיסמאות ולעדכן פרטים אישיים.
הכול באופן מקוון ומיידי, ללא צורך בפנייה אל נציג שירות. ביכולתכם להגדיר מחדש את הסיסמא לאתרי הקורסים על ידי כניסה למסו"פ ובחירה באפשרות:
"שינוי סיסמת הזדהות לשירותי המחשוב באינטרנט"
אבל שכחתי גם את הסיסמא למסו"פ....
אפשר לחדש את הסיסמה לניהול הפרטים האישיים באחת מהדרכים הבאות:
  1. באמצעות דוא"ל וטלפון נייד המוגדרים במערכת חידוש הסיסמה נעשה בשלושה שלבים פשוטים:
    א. עליך להזין שם משתמש/ת, מספר תעודת זהות ואת כתובת הדואר האלקטרוני המעודכנת במערכת. בתום שלב זה יישלח אליך דואר אלקטרוני עם קישור לדף "חידוש סיסמה".
    ב. יש להקליד בדף "חידוש סיסמה" את הפרטים הבאים:
    תשובה לשאלת זיהוי אישית, מחרוזת (צירוף אותיות וספרות) שתוצג לך בתמונה ומספר תעודת זהות.
    עתה תישלח הודעת SMS על קבלת סיסמה חדשה.
    ההודעה תישלח למספר הטלפון הנייד המעודכן במערכת.
    ג. סטודנטים הלומדים בחו"ל יבצעו את שני השלבים הראשונים כמפורט לעיל, ובשלב השלישי יקבלו הנחיות מן המערכת על המשך התהליך.
  2. באמצעות מוקד הפניות והמידע נציגי השירות של מוקד הפניות והמידע באו"פ יזהו אותך והסיסמה תשלח אליך בדואר רגיל בלבד.
כיצד אוכל לשנות את סיסמתי?
אפשר לשנות את הסיסמה האישית בעמוד עידכון פרטים אישיים.
אם שינית את הסיסמה, אנא הקפד לרשום אותה לפניך; אין אפשרות לשחזר את הסיסמה החדשה! אם שכחת אותה, צור קשר עם מוקד הפניות בטלפון 09-7782222, או באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת infodesk@openu.ac.il , על-מנת להחזיר את הסיסמה המקורית.
בכל פנייה יש להצטייד במספר ת"ז והקוד האישי.
האם ניתן לקבל סיסמה בטלפון?
מטעמי סודיות, לא ניתן לקבל את הסיסמה בטלפון. בכל מקרה של דרישת סיסמה, היא תשלח בדואר לכתובת הסטודנט המעודכנת במחשב האוניברסיטה הפתוחה.
מדוע אני מקבל את הודעת השגיאה "אין לך הרשאה מתאימה"?
יכולות להיות לכך מספר סיבות:
  1. כל סטודנט רשאי להכנס לאתרי הקורסים אליהם הוא רשום. לכן אם תנסה לגשת לאתר של קורס אליו אתה לא רשום, תיתקל בהודעה שאין לך הרשאות לצפות בדף זה.
  2. אתרי הקורסים מתחדשים מידי סמסטר, והסטודנטים מורשים להכנס לאתר הקורס השייך לסמסטר בו למדו את הקורס. לכן, אם היית רשום לקורס בסמסטר 2013א, ותנסה לצפות בקבוצת הדיון של סמסטר 2013ב, תיתקל בהודעת "אין לך הרשאה". נסה להיכנס לאתר הקורס של הסמסטר המתאים דרך הקישור "סמסטרים קודמים" הנמצא בפינה הימנית העליונה של הדף הראשי של שה"ם.
  3. הגישה לחלק מהאיזורים באתרי הקורסים מוגבלת לצוות הקורס בלבד.

כתובת הדואר האלקטרוני של הסטודנטים באתרי הקורסים

כיצד אני מעדכן את כתובת הדואר האלקטרוני שלי באתר?
בעמוד עידכון פרטים אישיים אפשר למסור לאו"פ כתובת אימייל מעודכנת.
כדאי לעשות זאת. אם לא תעדכן את כתובת הדואר האלקטרוני, לא יגיע אליך דואר אלקטרוני הנשלח מהאוניברסיטה הפתוחה.
באותו עמוד, תתבקש לציין אם אתה מסכים לפרסם את כתובת הדואר האלקטרוני שלך באתר הקורס. פרסום הכתובת באתר נועדה לאפשר תקשורת בין הסטודנטים הלומדים בקורס.
האוניברסיטה הפתוחה מתחייבת לא לעשות שימוש אחר בכתובת ולא להעביר אותה לגורם שלישי. אי מתן אישור לפרסום לא ימנע תקשורת בין צוות ההוראה לסטודנט.
הבטתי ברשימת הסטודנטים באתר הקורס שלי ולא ראיתי את שמי מופיע, מדוע?
ישנן שתי סיבות עיקריות לכך שסטודנט אינו מופיע ברשימת הסטודנטים:
  1. דף רשימת הסטודנטים מתעדכן אחת לכמה ימים. ייתכן כי שמך יתווסף רק לאחר העדכון הבא של דף זה.
  2. בטופס עדכון הפרטים האישיים יש סעיף בו ניתן עליך לאשר את פרסום שמך באתר הקורס. אם לא אישרת, לא יתווסף שמך לרשימת הסטודנטים באתר.

שאלות על כלים ורכיבים שונים במערכת

היכן אמצא הסבר על מערכת השידורי הוידאו בקורסים(אופק)?
היכן אמצא הסבר על צפיה בסרטי וידאו באתרי הקורסים?
היכן אמצא הסבר על מערכת הכיתה הוירטואלית- GoToMeeting?
היכן אמצא רשימת התקליטורים הנילווים לקורסים ואופן תפעולם?

למעלה