כיתה וירטואלית באמצעות מערכת BlackBoard Collaborate

האוניברסיטה הפתוחה מאפשרת מפגשי הנחייה אינטראקטיביים מרחוק. השיעורים מועברים בשידור חי למחשבים בבתי הסטודנטים, ולאחר השיעור החי הם מועלים לאתרי הקורסים לצפייה חוזרת.
למידע נוסף ולדוגמאות שימוש על המערכת

מומלץ לבדוק את תאימות המחשב הביתי שלכם ללמידה באמצעות הכיתה הוירטואלית לפני המפגש הראשון.
לבדיקת תאימות המחשב - לחצו כאן


 

הדרכה על המערכת

מדריך למנחה על מערכת כיתה וירטואלית

סרטון הדרכה על מערכת כיתה וירטואלית:

 

תמיכה

תמיכה בתוכנה - ניתנת על ידי תומך טכני במהלך השיעור החי. מספר הטלפון של התומך מופיע באתר הקורס. לפני פנייתכם לתמיכה נסו למצוא תשובה לשאלתכם בדף שאלות נפוצות

תמיכה שלא בשעות השיעור החי ניתנת על ידי מוקד הפניות.

שעות הפעילות של מוקד הפניות:
  ראשון עד חמישי 8:30-19:00
  ימי שישי וערבי חג 8:30-12:00
מס' טלפון: 09-7782222. (יש להצטייד במספר ת"ז וקוד אישי)
דואר אלקטרוני: infodesk@openu.ac.il
  יש לכלול במייל: שם ושם משפחה, תעודת זהות, מספר טלפון ותיאור קצר של אופי התקלה.
 

תהליך עבודה למנחה בכיתה הוירטואלית

 
>> שלב ראשון - קבלת אישור מהדיקנט ובירור ראשוני למול הסטודנטים:
מרכז הוראה
שמעוניין להעביר שיעורי כיתה וירטואלית יפנה לדיקנט לקבלת אישור .
 >> שלב שני - בדיקה מקדימה טרם השימוש במערכת על ידי טכנאי מיחידת המחשב:
על מנת לוודא שמחשבכם עומד בדרישות המינימום הנחוצות, טכנאי מיחידת המחשב יבצע בדיקה למחשבכם.
 >> שלב שלישי - הדרכה ותמיכה:
הדרכה ותמיכה נעשית במוקד משו"ב ועל כן לאחר קבלת האישור מהדיקנט ולאחר ביצוע בדיקות מקדימות למחשב, יפנה המנחה אל מוקד משו"ב לקביעת מועדי הדרכה.
למנחים ולמרכזי הוראה חדשים מומלץ לפנות אל מיכל בצר-אמר משה"ם כדי לקבל ייעוץ על השימושים והאפשרויות הקיימות .
 >> שלב רביעי - הדרכה פדגוגית
הדרכה פדגוגית תינתן למנחים ולמרכזי הוראה חדשים וותיקים. ההדרכה תינתן ע"י שה"ם ותתקיים רק לאחר ביצוע השלב השלישי (הדרכה ותמיכה).
מועדים להדרכה ייקבעו מראש סמוך לתחילת הסמסטר .
לפרטים נוספים בנושא הדרכה פדגוגית וכן לקבלת ייעוץ על השימושים והאפשרויות הקיימות ניתן  לפנות אל מיכל בצר-אמר
 >>  . שלב חמישי - שלב זה נעשה באופן אוטומטי ושקוף למרכז ההוראה:
מתקני לימוד בשיתוף עם שה"ם מעדכנים ופותחים את השיעורים במערכת ומיידעים את כל הגורמים.