שימו לב!
ההודעה שלא סיימתם את חובותיכם- בטעות יסודה והיא תתוקן בהקדם
להתראות,
אפרת
להלן שאלות ותשובות בנוגע לכללים להגשת הסמינריון (באדיבות נירית סימון, התשובות שלי בכחול מודגש)
כל מי שקיבל הודעה לגבי כשלון בקורס-
זו הודעת המערכת לקראת סמסטר ב' כיוון שעדיין לא נקלטו (כיוון שלא ניתנו) ציוני הסמנריון.
- וזה נכון לגבי כל קורס בו טרם קיבלתם ציון של הבחינה.
אפרת
שלום לכלכם
כמה הנחיות לגבי הסמנריון: תאריך ההגשה 30 במרץ
להלן מבנה עבודת הסמנריון למי שעדיין לא בטוח לגבי הדרישות (באדיבותו של חיים שניסח):
וואו! מחר ההצגה הגדולה!!
כיוון שלחלקכם יש קבצי קול בפרוטוטייפ רצוי להגיע עם מחשב נייד ורמקולים טובים - למי שיש.
אני אביא רמקולים שלי ונקווה שבמחשב שבכתה יש כרטיס קול.
אני מזכירה שהמפגש מתחיל ב 16:00 (דנית ונירית ראשונות) ויימשך עד שכולם יציגו את הפרוטוטייפ שלהם.
להתראות...
אפרת
שלום לכולכם
הצגת הפרוטוטייפים תתקיים ביום ה' 1.2 החל מ 16:00 ועד שנסיים. (מי שנבחן באותה שעה, יסיים ויגיע לאחר מכן)
אני מזכירה לכם: הפרוטוטייפ צריך לייצג את התכנים האמיתיים (דוגמא), את המבנה האמיתי ואת הצורה (כולל גרפיקה - הכי מקורבת שאפשר) אין צורך שהטכנולוגיה תעבוד עד הסוף: למשל מסך מגע או אתר אינטרנט או קישור לטלפונים ניידים כל אלו יכולים להיות מיוצגים במצגת פאורפוינט.
זכרו שהלקוח מחליט באופן סופי אם לתת לכם את הפרוייקט או לא לאחר שהוא רואה את הפרוטוטייפ ולכן עליו לייצג נאמנה את המוצר הסופי.
להתראות, אפרת
סקר ההוראה הסמסטריאלי באוויר (7/1-28/1). חשוב לנו לשמוע דעתכם. היכנסו, דרגו ושלחו תשובותיכם
להלן סדר המפגשים מחר לכל קבוצה יש 25 דקות. הביאו סקיצות והתחלות של פרוטוטייפ לפי מה שיש:
1. אתי ומשה 15:30
2. מאיר ועדי 15:55
3. יעל ושגית 16:20
4. דנית ונירית 16:45
5. דני ודני 17:10
6. חנה ורחל 17:35
אם מישהו לא מגיע, נא להודיע לי על כך באימייל או בטלפון 054-7768471
אל תשכחו שלאחר מכן מתקיים שיעור נוסף: ממידע לידע.
להתראות
אפרת
א. בקישור הבא תמצאו הרצאה המתארת בפירוט ובהרחבה תהליך פיתוח גדול של קוריקולום משולב ביחידות ממוחשבות (פרויקט פלאנו), שקראתם מאמר עליו בקורס "טכנולוגיה ולמידה".
למרות אורכה, מומלץ להקדיש את הזמן ולהקשיב- ניתן ללמוד הרבה מאד מ"חקר מקרה"
ב. במפגש הבא אשב באופן פרטני עם כל צוות. נא סדרו את לוחות הזמנים ביניכם. אפשר להתחיל שעה/שעה וחצי יותר מוקדם מבחינתי, כדי שיהיה מספיק זמן לכולם.
ג. עד 5.1 אני בחו"ל וכנראה ללא גישה לאינטרנט.
להתראות
אפרת
העליתי לפורום דוגמא לניתוח מטלות וניתוח הוראתי טוב שנעשה ע"י אחד הצוותים.
אתם מוזמנים להעלות גם את הניתוחים שלכם לשם.
להתראות, (להזכירכם, לא אהיה זמינה בין 24/12-5/1)
אפרת
הנספחים המוזכרים בחוברת הלמידה בע"מ 34 הועלו לאתר (בתוך דפי עזר ודוגמאות).
ותודה לאתי שהסיבה את תשומת ליבי לחסרונם...
לקבוצונת רעננה - היום המפגש בחדרי- 308 בנין אקדמיה.
קבוצת קצרין: המפגש מתקיים כרגיל, לכל מי ששאל.
להתראות, אפרת
ציוני ממ"ן 12 יועלו ביום א' אחה"צ.
הנחיות למפגש הקרוב ולהכנת הסמנריון נשלחו אליכם במייל ונמצאיות גם במדור "דפי עזר"
שלום לכם
א. הצגת הרעיונות שלכם היתה מענינת ומרתקת- אתם מגלים מעורבות ויצירתיות רבה ואני מחכה בסקרנות להמשך...
ההצגה בפני הקבוצה וקבלת המשוב גם הן בעלות ערך רב וככלל, כל נושא המשוב והדיאלוג ביניכם הוא חלק בלתי נפרד מן התהליך. על כן, אתם מתבקשים להעלות את ניירות האפיון שהצגתם לפורום, ואתם גם מתבקשים להגיב אחד לשני.
ב. תאריך ההגשה של ממ"ן 13 נדחה עד ל 5/1/2007
במפגש הקרוב, נקיים מפגש Instruction Analysis, בו יציג כל צוות את הרעיון שלו למוצר, כנגזרת מהמפגשים שקיימנו עד כה. המטרה במפגש היא לאפשר לכל צוות להציג את רעיונותיו בקווים כללים, ולקבל הערות והצעות לשיפורים מהצוותים האחרים.
מה להכין לקראת המפגש?
עליכם להגיע למפגש כאשר אתם "סגורים" לגבי הרעיון הכללי למוצר. בהחלט לגיטימי שעדיין נותרו שאלות פתוחות כגון "האם לפתח באינטרנט או ע"ג CD? האם לכוון לאוכלוסיית מבוגרים או ילדים?
לקראת המפגש, אנא הכינו וחלקו לכולם, מסמך אפיון של המוצר. מסמך זה, הקרוי Spec (specifications), מכיל תיאור קצרצר של המוצר עליו חשבתם. המסמך-פרזנטציה צריך לכלול תיאור כללי של הרעיון, לפי הקוים המנחים הבאים (לא חובה להיצמד אליהם!):
· מטרות: מהן המטרות?
· אוכלוסיית היעד: למי מיועד המוצר?
· רלוונטיות ללקוח: מהו ה- task אליו שייכת יחידת ההוראה\הדרכה המוצעת? כיצד משרת המוצר את צרכי הלקוח? את בעיותיו?
· סגנון: מהו סגנונו של המוצר המוצע? דף בית באינטרנט, מאגר מידע, משחק, CBT וכו')
· סביבת פיתוח: באיזה כלי \כלים אתם משערים שתצטרכו להשתמש?
· איפיון עבודת המשתמש: תיאור כללי של אופן השימוש במוצר המוצע.
· חומרים נלווים (אם יש) שתרצו לצרף למוצר
בנוסף נתחיל לאפיין סוגי פרוטוטייפ.
להתראות
אפרת
שלום כולם
להזכיריכם: על כל אחד ואחת מכם להעלות את הממ"ן במערכת המטלות המתוקשבת כדי שאוכל לתת ציון (בנוסף להעלאתם בפורום)
להתראות
אפרת
שלום לכם
עשיתם עבודה טובה באפיון וניתוח צרכי הלקוחות - ונראה לי שהעבודות תהיינה מענינות ומגוונות.
למפגש הבא יש לערוך ניתוח מטלה וניתוח הוראתי (ממ"ן 12) - הנחיות תמצאו בדפי העזר. גם המצגת שמסבירה את התהליך נמצאת שם.
כפתור המטלות כבר פעיל - ועל כל אחד מכם להעלות את ממ"ן 11 (רשמו בכותרת מיהי/ו בן/ת זוגכם לעבודה. בלי משלוח מטלה לא אוכל לתת ציון.
עם זאת - העלו גם לפורום "ניתוח צרכים" את המצגות / דפים שהכנתם כדי שעמיתיכם יוכלו לראות, להיעזר ולהעיר .
להתראות ב 30.11
אפרת
שימו לב-
מועד המפגש של קבוצת רעננה לא השתנה
להתראות, אפרת
ערב עיון: מלחמה, טרור, שטנה: האינטרנט כשדה קרב.ביום ג' 7.11.06 16:30-20:30 כולכם מוזמנים.
שלום לכם
א. כל הדיונים בענין ממ:"ן 11 קשורים לדיון "ניתוח ואפיון צרכים"
ב. כוכם מתבקשים לכתוב מי הלקוח שלכם בפורום הזה ולקרוא מה כתבתי לאחרים כתגובה. המטרה: להתמקד ולא להגיע למפגש השני ולגלות שצריך להתחיל הכל מהתחלה.
שבת שלום
אפרת
ואלו הזוגות כפי שהתחלקתם ביניכם:
בפורום של אפיון לקוח וניתוח צרכים העלו את שם ועיסוק הלקוח שאתם רוצים לבחור. גם אם לא מצאתם לקוח, כתבו זאת בפורום ונמצא לכך מענה.
בהצלחה
אפרת
בהצלחה
שלום לכולכם!
אנא מכם!! שאלות הנוגעות למאמרים, לעבודה הסמנריונית וכל מה שאינו אישי בהחלט, אתם מתבקשים לכתוב בקבוצת הדיון.
להתראות במפגש הראשון לקבוצונת רעננה מחר (17.10, 16:00-18:00) , וקבוצת קצרין ביום ה' (19.10, 16:00-18:00)
שלכם וגו'
אפרת
לכל הסטודנטים, ברוכים הבאים .
אני מאחלת לכולנו סמסטר פורה, מענין ומעשיר
הסמנריון שלנו הוא יישומי ואינטנסיבי והעבודה היא בזוגות. לשם כך נדרש תכנון ותיאום זמנים.
במפגש הראשון נתאם ציפיות ויוסברו מטלות הקורס וכך תוכלו להתארגן לקראת הסמסטר.
הסברים נוספים ראו בהמשך ההודעה.