אופנט
 
האדם הלומד בעידן הטכנולוגי
 
כנס צ'ייס השנתי למחקרי טכנולוגיות למידה - 2010 
 
יום רביעי, כו' בשבט תש"ע, 10.2.2010
 
קריית האוניברסיטה הפתוחה, רעננה (מפת הגעה)
 
http://chais.openu.ac.il/chais2010  
 

 

מאמרים ומצגות


הרצאת פתיחה

מושבי הכנס:
הכשרה בסביבות טכנולוגיות  (מושב א1)
למידה מטכנולוגיות ניידות  (מושב א2)
משחקים וסביבות חקר  (מושב א3)
ויזואליזציה (מושב א4)
היביטים ניהוליים של למידה מתוקשבת (מושב ב1)
מושב פוסטרים (מושב ב2)
הטמעת טכנולוגיות במערכת חינוך (מושב ב3)
שיתופיות ולמידה שיתופית (מושב ב4)
מנתונים למידע וידע (מושב ג1)
כיצד הסביבה משפיעה על הלמידה (מושב ג2)
ייצוגי ידע (מושב ג3)
טכנולוגיות בעיני המשתמש (מושב ג4)
מושב נעילה

___________________________________________________________________________


הרצאת פתיחה  -

Prof. Vijay Kumar, Massachusetts Institute of Technology 

Technology and the Transformation of Education: New Connections between Content,Curriculum and Community 

 

למצגת ההרצאה, להקלטת ההרצאה

הכשרה בסביבות טכנולוגיות - יו"ר: גלעד רביד

 הרצאה

חוקרים

מאמר

מצגת

הקלטה

תמונת מצב של הכשרת פרחי הוראה להוראה מתוקשבת בארבע מכללות לחינוך אולז'ן גולדשטיין (מכון מופ"ת, מכללת קיי), אידה היילוול (מכון מופ"ת, מכללת לוינסקי), ניצה ולדמן (מכון מופ"ת, מכללת דוד ילין), וופא זידאן (מכון מופ"ת, המכללה הערבית), ציפי זלקוביץ' (מכון מופ"ת, סמינר הקיבוצים), ברטה טסלר (מכון מופ"ת, מכללת דוד ילין), נילי מור (מכון מופ"ת, מכללת לוינסקי), אלונה פורקוש-ברוך (מכון מופ"ת, מכללת לוינסקי), לאה קוזמינסקי (מכון מופ"ת, מכללת קיי), מירי שינפלד (מכון מופ"ת, סמינר הקיבוצים)      
פיתוח הכוונה עצמית אצל פרחי הוראה באמצעות תמיכה רפלקטיבית בסביבה טכנולוגית זהבית כהן, ברכה קרמרסקי (אוניברסיטת בר אילן)      
יעילות למידה מבוססת סימולציה ויעילות התכנית ל 'סמכות מכבדת' לפיתוח הכשירות המקצועית של סטאז'רים בהוראה באינטראקציות קונפליקטואליות מאירה איזנהמר (אוניברסיטת בר אילן), אמיתי זיו (מ.ס.ר. תל השומר), עפר אל-יגור (E.F.L.), זמירה מברך (אוניברסיטת בר אילן), טל רחמים (מ.ס.ר. תל השומר)      

למידה מטכנולוגיות ניידות  - יו"ר: יואב יאיר 

 הרצאה

חוקרים

מאמר

מצגת

הקלטה

טכנולוגיה ניידת בהרצאות: דעות של מרצים וסטודנטים רונן המר, מיקי רונן, עמית שרון, טלי לנקרי, יוני הוברמן, ויקי זמצוב (מכון טכנולוגי חולון)      
השפעת שימוש במחשבים ניידים על שגיאות הכתיב של תלמידים בכיתות חינוך מיוחד סיגל עדן (אוניברסיטת בר אילן, האוניברסיטה הפתוחה), מעיין פרשטמן (אוניברסיטת בר אילן), עדינה שמיר (אוניברסיטת בר אילן)      
ללמוד עם מחשב נייד אישי: חוזקות ויתרונות, קשיים ואתגרים - בעקבות מחקר ארוך טווח דוד אורנית ספקטור-לוי (אוניברסיטת בר אילן), קרן מנשה (אוניברסיטת בר אילן), אסתי דורון (אוניברסיטת בר אילן), דפנה רביב (מט"ח)      

משחקים וסביבות חקר  - יו"ר: דוד מיודוסר

 הרצאה

חוקרים

מאמר

מצגת

הקלטה

פיתוח כישורי חשיבה בנושא חיסכון באמצעות משחק Webkinz.Com פול גורסקי, תמי דובי (האוניברסיטה הפתוחה)    

 

מתי בפעם האחרונה הצלת את העולם? לימוד מדע לא-פורמאלי בעולם וירטואלי רב-משתתפים רון בלונדר, שרמן רוזנפלד (מכון ויצמן למדע)      
חקרשת ככלי פדגוגי בחינוך מיוחד הילה הדסין לוריא (אוניברסיטת חיפה), מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון), אולגה יליזרוב (אוניברסיטת חיפה)      

ויזואליזציה - יו"ר: ענבל טובי-ערד 

 הרצאה

חוקרים

מאמר

מצגת

הקלטה

סימטריה רציפה ומורים לכימיה: למידה של נושא מתקדם בעזרת טכנולוגיה יחודית ענבל טובי-ערד (האוניברסיטה הפתוחה), רון בלונדר (מכון ויצמן למדע)      
תיאוריה של היבטים פרקטיים אודות הוכחות בסביבת תוכנה סימבולית-גרפית נורית זהבי (מכון ויצמן למדע), גיורא מן (בית חנן)      לא צולם
שימוש בסימולציה ממוחשבת להסרת מחסומים וויזואליים בהוראת הגיאומטריה במרחב פאול גורסקי, מירלה וידר (האוניברסיטה הפתוחה)      

הבטים ניהוליים של למידה מתוקשבת  - יו"ר: דני בן צבי 

 הרצאה

חוקרים

מאמר

מצגת

הקלטה

עלויות ותועלות של שילוב האינטרנט בהוראה האקדמית: מה בין המדעים המדויקים ומדעי הרוח והחברה?   ענת כהן, רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל אביב)       
University of the People: השכלה לכווולם... ובחינם יורם קלמן (האוניברסיטה הפתוחה)      
הבניית תפישת כשלון התקשוב בחינוך באמצעות תיאוריית שחקני הרשת (ANT) צביה אלגלי (אוניברסיטת בר אילן), יורם קלמן (האוניברסיטה הפתוחה)      
זרקור על רכזי התקשוב ציפי זלקוביץ, מירי שינפלד (סמינר הקיבוצים)      

מושב פוסטרים  - יו"ר: מירי ברק 

 הרצאה

חוקרים

מאמר

מצגת

הקלטה

שינויים בשיח מתמטי אצל תלמידים מתקשים: משיח על פרוצדורות לשיח על משמעות  אורית ברוזה,יפעת בן-דוד קוליקנט (האוניברסיטה העברית)     

 

רישיונות קריאטיב קומנס (CC) כפלטפורמה להנגשת המידע בחינוך - פרויקט "חינוך פתוח"  דלית קן-דרור (קריאטיב קומנס, אוניברסיטת חיפה)    
ניהול מידע אישי ולמידה - מחקר חלוץ  שרון הרדוף-יפה, רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל אביב)      
מה להעריך בהוראת מתוקשבת של קורס רבי-משתתפים: שביעות רצון הסטודנטים לעומת השגים אורנית שגיא, יעל קלי, דן זילברשטיין, מאשה צאושו, טלי טל, שמעון גפשטיין (הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל)      
קיוונים אקדמיים - כתב העת המקוון של הכשרת המורים בישראל  זיוה דויטש (מכללת ירושלים, מכון מופ"ת), מרדכי מירון (אוניברסיטת תל אביב, מכון מופ"ת), שרה פאר (מכללת אורנים, מכון מופ"ת)    
אלימות באינטרנט: תפיסות ודרכי התמודדות של מורים סיגל עדן (אוניברסיטת בר אילן), טלי היימן (האוניברסיטה הפתוחה), דורית אולניק-שמש (האוניברסיטה הפתוחה)     
שימוש בערכה טכנולוגית לתלמידים לקויי ראייה כאמצעי לשילובם בביה"ס  מיכל כהן, טלי היימן, פאול גורסקי (האוניברסיטה הפתוחה)     
ניסוי בקרת רובוט קטפולטה בלימודי תנועה בליסטית וטכנולוגיה איגור ורנר, אירינה רוטניצקי (הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל)     
למידת מדעים באמצעות מודלים איכותניים דוד מיודוסר, רפי נחמיאס, הודי בניהו, רות זוזובסקי, משה לייבה, דרור צוראל, יהודית רם (אוניברסיטת תל אביב)    
פעילויות אבחון מתוקשבות הממוקדות בתפיסות חלופיות נפוצות בפיסיקה מנשה פיוטרקובסקי, אסתר בגנו, עידית ירושלמי (מכון ויצמן למדע)    
למידה חותכת-תחומים אודות מערכות מורכבות: חקירת מודלים וסימולציות שיתופיות לשם למידת מושגים מערכתיים באקולוגיה ובגיאוגרפיה עינת לייקין, חנה אלמוג, אביעד איצקוביץ', שרונה ט. לוי (אוניברסיטת חיפה)    
פתיחת ערוצים למתמטיקה בת-זמננובתיה עמית (הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל)    
הלוח האינטראקטיבי בכיתת הלימוד ודרכי ההטמעה אתי כוכבי (בריינפופ)    
הוראה, למידה והערכה: תרגילי מחשב לפיתוח הבנה מוסיקלית, כישורי חשיבה, וסובלנות רב עדינה פורטוביץ, אסנת ליכטנשטיין, לודמילה יוגורוב (אוניברסיטת בר אילן)    
שילוב שילוב התקשוב בהוראה במכללות לחינוך: ממצאי שאלונים למרצים אלונה פורקוש-ברוך (מכון מופ"ת, מכללת לוינסקי), אולז'ן גולדשטיין (מכון מופ"ת, מכללת קיי), אידה היילוול (מכון מופ"ת, מכללת לוינסקי), ניצה ולדמן (מכון מופ"ת, מכללת דוד ילין), ברטה טסלר (מכון מופ"ת, מכללת דוד ילין), וופא זידאן (מכון מופ"ת, המכללה הערבית), ציפי זלקוביץ' (מכון מופ"ת, סמינר הקיבוצים), נילי מור (מכון מופ"ת, מכללת לוינסקי), לאה קוזמינסקי (מכון מופ"ת, מכללת קיי), מירי שינפלד (מכון מופ"ת, סמינר הקיבוצים)    

 

הטמעת טכנולוגיות במערכת החינוך  - יו"ר: רפי נחמיאס

 הרצאה

חוקרים

מאמר

מצגת

הקלטה

הטמעת שינוי טכנולוגי: הגברת אינטראקטיביות מקוונת בבתי ספר באמצעות מערכת משו"ב לניהול למידה  אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), מירה המאירי (המכללה האקדמית לחינוך אורנים, משו"ב)        
שילוב התקשוב בחינוך מדעי וטכנולוגי: תובנות ממחקר SITES 2006 אלונה פורקוש-ברוך, רפי נחמיאס, דוד מיודוסר (אוניברסיטת תל אביב)       
"איים של חדשנות" או "חדשנות כוללת" הטמעה של טכנולוגיות לניהול הלמידה חקר מקרה של רשת בתי ספר בישראל  אורית אבידב (האוניברסיטה הפתוחה, המכללה האקדמית לחינוך אחווה)       
תהליך הטמעה של כלי טכנולוגי בפרקטיקות הכיתתיות על ידי צוות מורים  תמי אייזנמן (האוניברסיטה העברית, המכללה בירושלים)       

שיתופיות ולמידה שיתופית  - יו"ר: ניצה גרי 

 הרצאה

חוקרים

מאמר

מצגת

הקלטה

אפקטיביות של מטלות חובה לעומת מטלות רשות בפורום מקוון ניצה גרי, רותי גפני (האוניברסיטה הפתוחה)      
דפוסי אינטראקציה בין סטודנטים במסד נתונים שיתופי מתוקשב יגאל רוזן, כפאיה נאסר, ריקי רימור (האוניברסיטה הפתוחה)      
למידה משמעותית באמצעות תהליך רב-טיוט בסביבת ניהול למידה מקוון   יהודה פלד (המכללה האקדמית גליל מערבי, מכללת אוהלו), מירי שריד (המכללה האקדמית גליל מערבי, אוניברסיטת תל אביב)       
מודלים מחוברים: עיצוב וניתוח אפליקציה שיתופית לבניית מודלים ראובן לרנר (Northwestern University), שרונה ט. לוי (אוניברסיטת חיפה), אורי וילנסקי (Northwestern University)      

 

מנתונים למידע וידע  -  יו"ר: יהודית בר אילן 

 הרצאה

חוקרים

מאמר

מצגת

הקלטה

למידה בכל מקום ובכל עת? הערכת מאפיינים של למידה מתוקשבת בכיתה לעומת בבית, באמצעות כריית נתונים גלית בן-צדוק (אוניברסיטת תל אביב, מט"ח), משה לייבה (אוניברסיטת תל אביב(, רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל אביב), רחל מינץ (מט"ח)       
מבנים של מאגרי-ידע באתרי-קורסים  רונית עזרן, שרון הרדוף-יפה, ארנון הרשקוביץ, רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל אביב)      
עקביות קצב הפעילות בלמידה מקוונת ארנון הרשקוביץ,רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל אביב)       
סוגיית הניטרליות (NPOV) באתר וויקיפדיה שירי מגן (אוניברסיטת חיפה)      

כיצד הסביבה משפיעה על הלמידה  - יו"ר: אבנר כספי 

 הרצאה

חוקרים

מאמר

מצגת

הקלטה

האם ספרים אלקטרוניים מקדמים ניצני קריאה?  אורה סגל-דרורי, עפרה קורת, עדינה שמיר, פנינה ש. קליין (אוניברסיטת בר אילן)       
עושר השמור לבעליו: לטובתו או לרעתו? בחינת השפעת עושר המדיום על שני סוגי הוראה של חומר ברמות קושי שונות תמר לוין, אבנר כספי (האוניברסיטה הפתוחה)       
השוואת תפיסת למידה פורמלית ולמידה אַ-פורמלית בין סביבת פנים-אל-פנים ובין סביבה מקוונת  אריאלה לונברג, אבנר כספי (האוניברסיטה הפתוחה)       
טיוב נטיות חשיבה אינטלקטואליות בסביבת למידה מתוקשבת למידה  גולן כרמי, דן בוכניק (אוניברסיטת בר אילן)       

 

ייצוגי ידע  - יו"ר: חגית ירדן

 הרצאה

חוקרים

מאמר

מצגת

הקלטה

למידה על אודות תופעות טבע דרך בניה של ייצוגים רובוטיים דן קופרמן, איגור ורנר (הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל)      
לימודי מדעים בעזרת סרטוני אנימציה: השפעתם על הישגים לימודיים ומוטיבציה ללמוד מירי ברק, תמר אשקר, יהודית דורי (הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל)        
תרומתו של המורה להפעלת אנימציות בכיתה במהלך לימוד שיטות ביוטכנולוגיות  חגית ירדן, ענת ירדן (מכון ויצמן למדע)        

טכנולוגיות בעיני המשתמש  - יו"ר: גילה קורץ

 הרצאה

חוקרים

מאמר

מצגת

הקלטה

הוראה ולמידה באמצעות טכנולוגיות הוידאו באוניברסיטה הפתוחה - נקודת המבט של הסטודנטים  יעל שטימברג, אוה גוטרמן, בועז מרלמשלטיין, רלי בריקנר, יעל אלברטון, רונית שגיא (האוניברסיטה הפתוחה)      
עמדות תלמידים כלפי שימוש באינטרנט אחרי שעות בית הספר לצרכי מטלות בית ספריות יפעת בן-דוד קוליקנט (האוניברסיטה העברית)      
סוגיות אתיות באבטחת מידע: עמדות סטודנטים כלפי חומרתן של פריצות אל מערכות מידע יאיר לוי, מישל רמים (Nova Southeastern University, USA)      
מחקר משווה של חברוּת מקוונת וחברוּת פנים אל פנים בקרב תלמידי בתי ספר בישראל מיכל אהרון (בי"ס "החורש"), ערן חיות (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה)      

מושב נעילה  - יו"ר: פרופ' יורם עשת-אלקלעי
פרופ' עזי ברק,  אוניברסיטת חיפה 

לא רק פסיכולוג וירטואלי: מגמות וחידושים בטיפול פסיכולוגי בעזרת האינטרנט.

למצגת ההרצאה , להקלטת ההרצאה




 

  כנס 2010

  מאמרים

  תוכנית הכנס
  קול קורא
  הנחיות להגשת הצעות
  ועדת התוכנית
  ועדה מארגנת
 
  לאתר כנס צ'ייס 2009
  לאתר כנס צ'ייס 2008
  לאתר כנס צ'ייס 2007

  לאתר כנס צ'ייס 2006

 
פרטים נוספים:  במזכירות הכנס: 09-7781326  אסנת צרפתי   ובאתר הכנס